با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور صورت گرفت؛

افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان

مدیرعامل گروه هتل های بین المللی رکسان خبرداد:

برنامه ریزی برای ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی وکیل کرمان 

کاروانسرای وکیل کرمان که طی چند دهه اخیر روزهای زوال خود را سپری می کرد سرانجام با مرمت وبازسازی توسط بخش خصوصی و تبدیل آن به بزرگترین بوتیک هتل دنیا،خودرا برای ثبت جهانی توسط یونسکو آماده خواهدکرد.
کد خبر: ۱۳۸۵۱۵۸
نویسنده حکمت قاسم خانی.جام جم

برنامه ریزی برای ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی وکیل کرمان 

 

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛مدیرعامل گروه هتل های بین المللی رکسان به عنوان سرمایه گذاروبهره بردار بخش خصوصی دراین کاروانسرای تاریخی که تبدیل به هتل گردیده ابراز امیدواری می کند بانقطه نظرات مسئولین استانی کرمان وآماده سازی مدارک ومستند نگاری،هتل کاروانسرای وکیل کرمان به عنوان هشتمین اثر این استان توسط یونسکو به ثبت جهانی برسد. 

علی رحیم پور،که درمراسم افتتاح هتل کاروانیکای کرمان(کاروانسرا وکیل)که با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شدسخن می گفت بابیان اینکه کاروانسرای وکیل بزرگترین کاروانسرای دو طبقه درون شهری جهان است می افزاید:این کاروانسرا به بزرگترین بوتیک هتل دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره به عملیات مرمت وبازسازی کاروانسرای وکیل وتبدیل آن به هتل کاروانیکای کرمان می افزاید:عملیات مرمت وبازسازی این مکان از مرداد سال 96 توسط بهترین مرمت کاران ایران آغاز و برای سبک سازی بنای آن حدود 980 کامیون خاک بیرون برده شده است. 


علی رحیم پور،ادامه می دهد:در این مکان 3هزار متر بتن ریزی شده است وامیدواریم تا حدود 400سال برای نسل های آینده باقی بماند. 

وی تصریح می کند:هتل کاروانیکای کرمان11هزار مترمربع مساحت، بیش از 7700مترمربع بنا و حدود 1225متر مربع بنای الحاقی داردو به لحاظ اقامتی وپذیرایی دارای57اتاق وسوئیت و152تخت اقامتی با درجه 5 ستاره می باشد.

مدیرعامل گروه هتل های بین المللی رکسان همچنین درباره مشکلات هتل کاروانیکای کرمان می افزاید:در حال حاضر این مکان با مشکل نبودسیستم فاضلاب شهری وپارکینگ مواجه است که باید با حمایت های مسئولین ذیربط مرتفع شود. 

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛کاروانسرای وکیل کرمان به عنـوان یکـی ازبزرگترین کاروانسـراهای کرمـان،درقلـب بـازارکهـن شـهرکرمان ،واقـع گردیـده اسـت.

ساخت کاروانسرای وکیل کرمان در سال۱۲۷۷به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی آغاز شد و در سال ۱۲۸۷به دست فرزندوی مرتضی قلی خان وکیل الملک تکمیل شد.

این مجموعه کاروانسـرا،حمـام،مسـجد و بـازاری نیـز همنـام خـود دارد کـه همگـی ایـن عناصـر در جـوار یکدیگـر قـرار گرفته انـد. 

کاروانسرای وکیل کرمان یکی ازبزرگترین سراهای درون شهری کشور با قدمت ۱۷۰سال است.

این بنا مجاور با راسته‌ی اصلی بازار کرمان و درامتداد میدان گنجعلی خان واقع شده و به وسیله ی دو سردر شاخص با تزئینات مقرنس و کاشی کاری معقلی در ضلع جنوبی به بازار متصل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها